יצירת מוטיבציה לשיווק העסק

אתמול בערב ישבתי עם שגית הילל ברגרפוינד בקליניקה המקסימה שלה בהרצליה ושוחחנו על מוטיבציה לשיווק ואיך יוצרים אותה. שגית הדריכה אותנו בשיטה, הלקוחה מתחום אימון ה NLP שבו היא עוסקת, ליצירת מוטיבציה ב 4 שלבים, המפורטים מטה.
 

השיחה מלאה בדוגמאות על השיטה, רעיונות נוספים איך לעודד מוטיבציה לזמן ארוך ועוד. נשמח שגית ואני לשמוע מכם מה לקחת מהשיחה? והאם יש לך שאלות המשך או נוספות בנושא?

שלב ראשון - להחליט בדיוק מה אנחנו רוצים שיהיה, לדמיין את התחושות, התוצאות והרגשות שהפעולה תניב. לדוגמא: הקמה של אתר אינטרנט חדש לעסק, נרד לפרטים ונחשוב איזה סוג אתר, מה אנחנו רוצים שיצא ממנו, איך אנחנו מרגישים שהצלחנו להרים אתר שלנו וכו'

שלב שני - לוודא שזו בחירה שלנו ולא משהו שאנחנו מרגישים שחייבים לעשות. כאן נשאל למה? אני רוצה את זה/מה יצא לי מזה/מה חשוב לי בזה. פעולות שדוחפים אותנו לעשות הן ע"ב מוטיבציה שלילית ולכן אנחנו מתנגדים להן פנימית. לדוגמא: האם אני מתחילה לשווק בפייסבוק בגלל שאני מאמינה שזה הדרך המתאימה לי ולעסק שלי או שבגלל שאמרו לי שצריך.

שלב שלישי - לחלק את המשימה הגדולה לחלקים קטנים ולתחום בזמן. להכין לנו תוכנית עבודה שתקל עלינו את ההתמודדות עם המשימה הגדולה. כל משימה צריכה להיות ספציפית, מפורטת, מדידה, רלוונטית, ניתנת להשגה על ידי ותחומה בזמן. זה התכל'ס מה אני מתחילה לעשות היום/ מחר כדי להתחיל לקדם את עצמי למטרה.

שלב רביעי - להתמקד! במשימה לאחר שהושלמה, עם תחושת הסיפוק. לא להתמקד במכשולים הקיימים ואלה שעלולים לצוץ בדרך. כאן באה לידי ביטוי יכולת הגמישות, למצוא את הדרכים השונות להגיע ליעד אם נתקלים במכשולים. לדוגמא: בפרסום אונליין אנחנו בודקים כל הזמן את הנתונים של הקמפיין ואם הוא לא בכיוון אנחנו משנים את התמונות או הטקסט, את דפי הנחיתה או המיקום של המודעות, והכל בכדי להגיע לתוצאה שהצבנו לעצמנו.

לסיום שני טיפים לתחזוקה של המוטיבציה:

1- בסיום הפרוייקט או שהגענו ליעד שקבענו לנו להציב יעד חדש או להתחיל את התהליך עם מטרה חדשה.

2- תחגגו את ההצלחות, אנחנו נוטים לקבל הצלחות כמובן מאליו ולהתעכב על הכשלונות, אם נחגוג את ההצלחות שלנו נגביר את ההרגשה החיובית, נחזק את הערך שלנו כמשווקים של העסק ויהיה לנו קל יותר בפעם הבאה.

שיווק זה עשיה לטווח רחוק ולפעמים זה מייאש, חשוב לזכור שגם אם זה לא תמיד נראה יש מישהו שראה וקרא ואולי יקנה בעתיד.....


 
האתר של שגית הילל ברגרפוינד : www.sagithillel-b.com

    0