על קפה וקריאטיב

כחובבת קפה מושבעת, הדבר הראשון שעולה לי בראש ביום ראשון בבוקר זה לכתוב על קפה, אבל מה הקשר בין קפה לשיווק? קפה מאוד מזכיר לי קריאטיב, הרעיון מאחורי מסע שיווק או פרסומות, הוא שיש בהם הרבה נקודות להשוואה. הדבר הראשון שאנחנו נתקלים בו בקפה זה הריח שלו, הארומה, מחקרים הוכיחו שמספיק הריח של הקפה בכדי להפוך אותנו ליותר ערניים. ריח הוא חוש חזק, אנחנו נחשפים אליו ללא פילטרים, ריחות מכילים זיכרונות ומאפשרים לנו להגיע לזיכרונות עמוקים וקמאיים. במגזינים (כאלה של פעם עם דפים עבים ומבריקים) היו פרסומות שהייתה מודבקת אליהם שקית עם ריח, מעניין מתי יהיו מודעות דיגיטאליות עם ריח?

אישית אני אוהבת אספרסו עם קצת חלב, אבל לפעמים מתאים לי שחור. לכל אחד מאיתנו יש העדפות, בהסתכלות מסביב רובינו לא כל-כך גמישים בתחום הזה, אני לא אשתה קפה עם הרבה חלב, וחברה שלי לעולם לא תשתה קפה שחור. למרות שעל טעם ועל ריח קשה להתווכח, המטרה של כל קריאטיב היא לשנות את העדפות שלנו והדעות שלנו כמטרה לשנות את ההתנהגות שלנו. איך נספרסו גרמו לנו להציף את החנויות שלהם ולקנות קפסולות בכמויות? ומה עלית עושה בכדי לשנות את ההתנהגות שלנו ולחזור לשתות נס?

קפה וקריאטיב מתקשרים שניהם עם פלצנות, האם קפה איכותי הוא בהכרח מביא אותנו לרמות של אליטיסטיות וסנוביזם אורבני? ומה לגבי פרסום וקריאטיב. לדעתי, ההבדל הוא שמדד הפלצנות של הקפה מתחיל מלמטה ,מנס ונראה כאילו כל שנה נוספת רמה כלפי מעלה. בעוד שמדד הפלצנות בקריאטיב לרוב מתחיל מלמעלה ואז יורד ונראה כאילו הוא תמיד מוצא דרכים לרדת עוד, קריאטיב "לא אחי" של טמפו האם אנחנו בכלל רוצים לדעת מה השלב הבא?

נקודת השקה נוספת שיש לקפה וקריאטיב היא חלוקה לסוגים, לקפה יש כמה סוגים: נמס – אבקה או מגורען, שחור – טורקי או בוץ, אספרסו – קצר, כפול או ארוך, קפוצינו – לטה, מקיאטו ולכבוד הקיץ, קר – על מים, על חלב, גרוס עם קרח או עם גלידה וקצפת. עירבוב של סוגים הוא ממש קשה או לא הגיוני. עירבוב של נמס עם אספרסו הוא מוזר, שחור לא מתערבב עם שום דבר, אספרסו קר, זה כבר תחת הסיווג של קפה קר וכו'

בקריאטיב יש את הסוגים השונים שבניגוד לקפה, רצוי לערבב כמה שיותר. ארבעת הממים:

  1. מיתוג - פרסומות האווירה, מקובלים מאוד בתחום שנחשב היום "לייף סטייל" כמו פרסומות לבשמים.

  2. מכירה – Hard Sale - מבצעים והנחות בכדי להגדיל את הקפי המכירות.

  3. מידע – מקובל יותר בתחומים של מכירות לחברות (B2B) אבל גם במוצרים מתוחכמים, הסברים על מה המוצר או השירות נותנים ואיך, הכדאיות לעומת מתחרים ועוד מידע שיאפשר לעשות קניה מושכלת, כביכול.

  4. משפיעים – אומנם הצעקה האחרונה הרשתות החברתיות, לפרסם ע"י אושיות אינטרנט עם הרבה עוקבים, אבל לא תחום חדש בקריאטיב, מאז שסנטה קלאוס עמד לשרות הקריאטיבים של קוקה קולה, דרך שחקנים ידועים ועד #@$.

עוד כמה נקודות השוואה קטנות וטריוויאליות, למי שהגיע וקרא את הפוסט עד כאן J שניהם מתחילים באות ק' או C באנגלית. קפה טרי הרבה יותר טעים וארומטי, וקריאטיב טוב נשמר לאורך זמן אם כי לרוב הוא עובד טוב יותר שהוא טרי. בעוד שקפה נצרך לרוב במודע, הקריאטיבים נמצאים סביבנו כמעט מבלי שנהיה מודעים אליהם וגם אין לנו כמעט יכולת להחליט מתי נצרוך אותם.

אם יש לכם עוד נקודות להשוואה שפיספסתי אשמח עם תשתפו.

#קפה #קריאטיב #פרסומות #עלית #נספרסו #טמפו

    0