top of page

מושגי יסוד בשיווק דיגיטלי


לפני שבוע פגשתי מכרה בעלת עסק משגשג ששוקלת להרחיב את השיווק שלה באינטרנט. היא שמחה לשמוע שאני עוסקת בשיווק דיגיטלי, והודתה שעד היום היא יצאה בהרגשה לא נעימה מפגישות עם אנשי שיווק דיגיטלי, בעיקר כי היא לא הבינה כמה מהמונחים הבסיסיים שעלו בהן. מכיוון שהיא לא היחידה שהודתה בפני על בעיה זו, החלטתי לכתוב פוסט על מונחים בסיסיים בשיווק דיגיטלי:


מנוע חיפוש - Search Engine אתרים שעוזרים לנו לחפש ברשת האינטרנט מידע. הגדול והידוע מכולם הוא גוגל, אבל קיימים עוד מנועי חיפוש כמו: Yandex ,Bido ,Yahoo!, MSN. יש מנועי חיפוש גם בתוך אתרים גדולים כמו ב- אמזון או פייסבוק ברוב מנועי החיפוש התוצאות (התשובות לחיפוש), מתחלקות בין פרסומות (תוצאות ממומנות) ותוצאות אורגניות (לא ממומנות).

קידום אורגני הידוע גם בכינוי SEO – Search Engine Optimization מנועי החיפוש משתמשים בשורה של חוקים (אלגוריתם) שדרכם נבחן כל אתר ומנוע החיפוש מחליט באופן יחסי את המיקום שלו בתוצאות, כאשר המטרה לקדם את האתרים הרלוונטים ביותר לחיפוש, שיש בהם תנועה ערה ופעילה (הרבה גולשים שגם עושים פעילות באתר כמו קניה או הורדת קבצים). החוקים משתנים כל הזמן ואנשי מקצוע טובים ידעו איך להתאים אתר כך שיופיע קרוב יותר להתחלה ובאילו מילות מפתח כדאי לקדם אותו. ככל שהדפים שלכם יהיו יותר גבוה בתוצאות החיפוש ה"אורגניות", התנועה שתגיע לאתר שלכם תגדל.

קידום ממומן – שם כללי לפרסום דיגיטלי, יכול להתייחס לפרסום בגוגל או בפייסבוק. אם מישהו מציע לכם קידום ממומן תבררו היטב את הכוונה שלו. פירסום בגוגל, פייסבוק ועוד אתרים גדולים, מתבצע דרך מערכות הפרסום שלהם. לגוגל יש מערכת פירסום אדירה (גדולה, מורכבת, מעניינת) הנקראת AdWords , לפייסבוק יש מערכת פרסום שנקראת Ad Manager ויחדיו הן אחראיות על 60%-70% מכלל הפרסום באינטרנט.

Search Engine MarketingSEM שילוב של קידום אורגני ופרסום במנועי חיפוש.

PPC - Pay Per Click – שיטת פרסום לפיה התשלום לפרסום הינו לפי מספר הקליקים שעשו הגולשים. לרוב מדובר על מערכות פרסום דיגיטאליות כמו Google AdWords , Facebook (Instagram), Microsoft Ad-Center, Outbrain ועוד. היום גם במערכות אלו אפשר לשלם לפי מספר החשיפות או אינטראקציה אחרת (כמו צפייה בווידאו, שיחת טלפון ועוד)

חשיפות (Impressions) - כמות הפעמים שנראתה המודעה. אל תתבלבלו עם כמות האנשים שראו את המודעה, לרוב לאותה מודעה הגולשים נחשפים יותר מפעם אחת.

ליד -Lead - פרטים של איש.ה שמעוניינים במוצר או השירות. לרוב הפרטים מושארים בדף נחיתה או מתקבלים ממערכות שאוספות לידים בתחומים מסויימים. ליד חם – פרטים שהושארו בזמן האחרון (לרוב במונחים של שעות). ליד קר – פרטים שהושארו מזמן במערכת או שנרכשו מרשימות ישנות.

פיקסל Pixel- ישנם שני פרושים שונים שמתקיימים זה בצד זה: המקורי, מידת גודל של תמונות על המסך המקובלת בדיגיטל. למשל מודעת פרסומת באתר תימדד בפיקסלים. הפרוש השני הוא שורת קוד של צד שלישי שמשולבת באתר בשביל לקבל מידע. כלומר, מערכת הפרסום של גוגל מפיקה שורת קוד, שכאשר משלבים אותה באתר שלכם, המערכת של גוגל תדע אלו מהאנשים שהגיעו לאתר נרשמו. זו דרך מאוד מקובלת להעביר מידע באופן אוטומטי בין מערכות שונות.

API – מערכת התממשקות שמאפשרת להעביר מידע בין מערכות מורכבות באופן אוטומטי. למשל, אם אתם צריכים שמערכת ה-CRM (ניהול לקוחות) "תדבר" עם מערכת החשבונות או ההזמנות של החברה, או עם מערכת הפרסום של פייסבוק, מתכנתים קוד שמאפשר למערכות לדבר אחת עם השנייה.

תוכן - Content- מאמרים, בלוגים, תמונות, סרטונים, מצגות ועוד דרכים להעברת מידע. השימוש בתוכן נעשה בכדי ללמד את הצרכנים על המוצרים והשירותים שלנו, אבל גם כדי לקדם נוכחות באינטרנט. התחזקות הרשתות החברתיות באינטרנט מגדילה את הצורך בשימוש בתוכן לשיווק. ככל שהמוצר או השירות מורכבים יותר, כך השימוש בתוכן נדרש יותר. למשל, שיווק של מכונית מצריך העברה של יותר מידע ללקוחה הסופית מאשר שיווק של בושם.

באנר - Banner – מודעה גראפית באינטרנט, בניגוד למודעת טקסט שהיא מלל או לינק ממומן. לכל אתר יש את הגדלים השונים שהם דורשים לבאנרים שלהם, גם מבחינת פיקסלים וגם מבחינת משקל הקובץ.

אם יש מונח כלשהו ששמעתם ואתם רוצים לדעת את הפירוש שלו, תודיעו לי ואשמח לענות עם הסבר קל וברור!

פוסטים נוספים

bottom of page